solsken

Bloggandet har inte direkt varit på första plats i livet just nu. Före har gått studentfester, andra fester, fixande i lägenheten, jobb, vänner, och ja, liv överlag. Det har hänt så mycket på en så kort tid att jag blivit alldeles snurrig. Men på ett bra sätt. Jag har saknat den här känslan av att leva påriktig.

Idag har det varit en bra dag. Har suttit barnvakt åt två söta flickor i en solig park hela förmiddagen, lekt kurragömma, fått lite av en solbränna, ätit glass och försökt vara en förståndig vuxen. Jag har städat, städat, städat, inrett och städat. Jag har varit ute och sprungit sent sent på kvällen för att en stund stå och se på ishallen i mörkret. Jag vet inte vad som är så otroligt speciellt med det men något finns där.

På vägen hem förstod jag plötsligt många grejer. Sådana som varit oklara i evigheter. Sedan tillät jag mig att hata någon en stund. Och det kändes så bra. Jag vet att det bara var en stund och mer behövs inte heller, men ibland hjälper det bara att i tankarna säga precis allting. Då vet jag åtminstone själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0