jobb

Imorgon är det min första riktiga arbetsdag. Jag jobbar alltså som daghemsvikarie nu under skrivningarna och har tänkt fortsätta med det också resten av våren och sommaren. Imorgon skall jag ta mig till ett gruppfamiljedaghem för att tillsammans med en(!) annan vuxen ta hand om alldeles för många små ungar. Det känns både roligt och nervöst. Jag gillar barn och har erfarenhet av daghem så det är inte en helt okänd zon som jag ger mig in på, men ändå är det nog lite pirrigt att faktiskt på riktigt börja arbeta under namnet barnskötare med allt ansvar en barnskötare skall bära. Hjälp, är jag faktiskt kunnig att ta det ansvaret? Antagligen är det inte så farligt som jag tror, antagligen är det just exakt det samma som jag gjort under sommarjobbs-perioder och hemma som barnvakt. Antagligen är det bara barn (eller alternativt små monster). Antagligen kommer jag att klara mig hur bra som helst och har inte någonting att oroa mig för. Antagligen ordnar det sig precis som allting har en tendens att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0