presentera dig



Jag heter Stefanie. Som ni säkert redan förstått. Jag är nitton, fyller tjugo den 5 Januari nästa år. Jag väntar väldigt mycket på att bli ett år äldre, är så jäkla trött på att vara tonåring. Tjugo känns mycket bättre. Jag bor i en liten fin etta i Helsingfors centrum, har bott nu i en hel månad. Och ännu också är det kaos. Fast inte är det lika farligt längre. Just nu väntar jag på att få min studentmössa på huvudet och faktiskt få börja mitt liv. Jag jobbar på dagis och gillar det, gillar dom där små kräken som kan vara så otroligt jobbiga men ack så underbara. Har ändå försäkrats över att det inte är det här jag vill göra i framtiden. Istället drömmer jag om att få göra teater på heltid. Teater som är bland det viktigaste i mitt liv. Annat viktigt för mig är vackra kläder, vänner, lycka, leenden, skratt och havet, och god mat. Jag älskar sallader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0